Tricoultura înseamnă un mic business cultural din Cluj-Napoca, prin care inițiatorii ne provoacă să ne purtăm scriitorii preferați pe… tricou!
„Cultura pe tricouri” a apărut în decembrie 2014, cu puțin înainte de Crăciun. „Ideea din spatele Tricoultura este însă mult mai veche, de prin 2013, când a făcut pentru prima dată ochi ca proiect în cadrul unui program de MBA pe care îl făceam la București”, povestește Dan. Sunt doi oameni tineri în spatele proiectului, soț și soție, amândoi la fel de hotărâți să schimbe modul convențional în care arta, scriitorii mai ales, sunt priviți de cea mai mare parte dintre români.
„E foarte simplu: dacă Che Guevara poate deveni un simbol pentru toată lumea, de ce nu am face același lucru cu scriitorii noștri, cu personalitățile noastre? De ce nu am duce totul la un nivel neconvențional, în care tocilarul devine cool și întoarce capete cu tricoul lui?”, explică Andreea ideea care a stat la baza proiectului Tricoultura.
Și așa au apărut pe piață tricouri cu Nichita, Creangă sau Cioran, cu o imagine memorabilă și cu o mână de cuvinte bine alese, tricouri de o calitate excelentă care „or să dureze mai mult decât tricoul cu formația de rock preferată din anii liceului J”, susțin cei doi tineri.
Până acum, Tricoultura a îmbrăcat oameni din Cluj, București, Craiova, Oradea, Bacău, chiar Ohio și Paris, și, mai nou, bineînțeles, și din Târgoviște. Tu cu ce scriitor ai vrea să te îmbraci? 🙂